اتوبار تهران آتی بار

  • ۰
  • ۰

 

جابجایی و حمل پیانو

 

اگر قصد جابه جایی و حمل و نقل پیانو را دارید ، باید نکاتی را رعایت کنید کنید تا در حین جابجایی، به پیانو شما آسیب نرسد. بهترین کار این است برای جلوگیری از خسارت هایی که ممکن در حین جابجایی وحمل پیانو به شما تحمیل شود از شرکت های معتبر در زمینه اسباب کشی و باربری تهران استفاده کتید.

 

پیانو از نوع سازهای صفحه کلید دار است و به این معنی است که هنگام زدن انگشتان دست بر روی هر یک از کلیدهای پیانو (کلاویه) ، چکش هایی که در داخل بدنه آن قرار دارند و زیر هر یک از این کلیدها هستند، بر روی سیم های نازکی ضربه وارد می کنند که موجب ایجاد صدای خاص آن کلید می گردد. البته خود این سیم ها، هم به صفحه خاصی که "صفحه صدا" گفته می شود، متصل هستند که نقش تقویت کننده صدای آنها را دارند.

 

 اکنون با هم به شناخت انواع پیانو می پردازیم :

 

1- پیانو دیواری

 

جابجایی و حمل پیانو

 

 نوعی از پیانو است که بطور معمول  در خانه ها دیده می شود. تولید آن از ۱۹۳۰ تا اواخر قرن بیستم ادامه داشته است. اندازه ی جمع و جور این پیانو به دلیل مهندسی عالی در ساز و کار کلیدهای داخلی آن، بدست آمده است. پیانو های کوچک دیواری خیلی بلند نیستند، بلندترین آنها ارتفاعی حدود ۹۰ سانتی متر و طولی به اندازه ی ۱۵۰ سانتی متر دارد، چیزی به اندازه ی بقیه پیانوهای دیواری دیگر.

باوجود اینکه سایز نسبتا کوچکی دارند، حداقل وزن معمول آنها ۱۵۰ کیلوگرم است. که حرکت دادن آن نیازمند تلاش گروهی است، نباید ساده گرفته شود

 

2- پیانوی گراند :

 

جابجایی و حمل پیانو

 

این پیانو که در ایران با اسم پیانوی رویال نیز شناخته می شود، بزرگترین و درازترین نوع پیانو است که درازای بدنه آن معمولا به بیش از دو متر می رسد. این نوع پیانو بیشتر در مراکز رسمی مانند برگزاری کنسرت ها و برنامه های موسیقی و یا رستوران هایی که هنگام صرف غذای مشتریان برای آنها پیانو نواخته می شود و موسیقی زنده دارند، استفاده می شود.جابجایی وحمل این نوع پیانو ، کمی سخت تر است و شرکت های خدمات باربری تهران  باید دقت بیشتری در زمان حمل پیانوهای گراند کنند

 

3- پیانوی دیجیتالی :

 

 

این نوع پیانو از دو نوع دیگر پیانو سبک تر و معمولا کوچک تر است و حتی قیمت پایین تری نیز نسبت به نوع دیگر پیانو دارد.. این پیانو بیشتر به درد افراد تازه کار در زمینه آموزش موسیقی و پیانو می خورد. حمل و جابجایی این نوع پیانو ها هنگام اسباب کشی و یا تغییرات دکوراسیون، نسبتا راحت تر است ولی باز نیاز به این دارد با احتیاط و به صورت حرفه ای جابجا شود.

 

نکات مهم برای جابه جایی و حمل پیانو

 

1- مسافتی را که باید پیانو جابه جا شود در نظر بگیرد.

گاهی شما می خواهید جای قرار گرفتن پیانو در داخل منزل را تغییر دهید؛ اما گاهی ممکن است بخواهید مسافت بیشتری را از منزل تا محل کنسرت یا...  طی نمایید. در این دو موقعیت باید استراتژی جداگانه ای را برای جابه جایی پیانو در پیش بگیرید. هنگام جابه جایی پیانو از منزل به مکانی دیگر به بسته بندی پیانو نیاز دارید ( برای اینکار از محل نگهداری اصلی خود پیانو که در هنگام خرید آن را دریافت نمودید استفاده نمایید.)  ولی برای جابجایی در داخل منزل با رعایت نکات ساده ای می توانید آن را جابه جا نمایید.

 

2- از وسیله نقلیه مناسب برای جابه جایی پیانو استفاده نمایید.

قطعا نمی توان با ماشین های سواری پیانو را سالم جابه جا کرد چرا که فضا محدودی دارند و ممکن است ساز شما آسیب ببیند. سعی کنید یک ماشین مناسب باربری اجاره نمایید تا امنیت ساز شما را حفظ شود.

حتی الامکان در حین بار پیانو، فردی را مسوول نگه داری پیانو نمایید ی اینکه آن را محکم با یک طناب در داخل وسیله باربری مناسب ببندید تا در حین جابه جایی آسیب نبیند. چیدمان پیانو در حین حمل و نقل و جابه جایی اهمیت بسیار بالایی دارد.

 

3- حرکت دادن پیانو باید بسیار دقیق و آرام باشد.

براب جابجایی پیانو اصلا عجله نکنید و این کار را به خصوص برای پیانوهای رویال یا گراند بسیار آرام و بادقت زیاد انجام دهید. پیانو یکی از وسایل گران بها می باشد که با کوچکترین آسیب به آن ضرر زیادی را متحمل خواهید شد.

4- از کارگران مخصوص حمل بار استفاده شود.

در هنگام جابجایی پیانو، از قوی ترین و کار بلدترین کارگران حمل اثاثیه منزل استفاده شود؛ کارگرانی که دوره هایی را برای جابجایی پیانو و سایل سنگین گذرانده باشند. 

5- استفاده از چرخ های بلند برای جابجایی پیانو 

بعضی از پیانوهای دیواری و یا اسپینت، در زیر پایه هایشان چرخ دارند ولی در بیشتر مدل ها اینطوری نیست برای جابجایی پیانوهایی که چرخ زیر پایه هایشان ندارند می توان پس از بسته بندی، از وسایلی مانند چرخ های بزرگ hand truck که از لوازم باربری است که شرکت های باربری دارند استفاده کرد. 

 

باربری آتی بار با ارائه خدمات بسته بندی لوازم منزل و باربری به شهرستان و تمام نقاط تهران آماده ارائه بهترین و کمترین خدمات به شما عزیزان می باشد.

 

شماره تماس: 

22021853

88773806

44360146

09196347090

  • ۹۹/۰۵/۱۶
  • اتوبار تهران آتی بار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی